Graviditetskvalme
Flere undersøgelser har vist at akupunktur er en harmløs og yderst effektiv behandling mod graviditetskvalme og opkast (hyperemesis gravidarum). I de fleste tilfælde skal der ikke mange behandlinger til, før man mærker en væsentlig forbedring. I nogle tilfælde ophører kvalmen aldeles og i de fleste tilfælde kan man ved hjælp af regelmæssig akupunktur behandlinger holde den ned på et acceptabelt niveau, så man stadig kan fungere i sin hverdag.

Smertelindring
Under en graviditet gennemgår kroppen en fantastisk forandring. For nogen er det en dejlig oplevelse, for andre en tid forbundet med mange gener samt evt. smerter. Akupunktur har vist sig effektivt til behandling samt lindring af disse. Herunder bl.a. bækkensmerter/bækkenløsning, øget væske i kroppen (ødemer), følelsesforstyrrelser i arme og ben forårsaget af væske i leddene og mange andre gener, der måtte opstå i forbindelse med en graviditet eller fødsel.

Beroligende
Især ved insemination har nogle kvinder gavnlig effekt af beroligende behandling. Dette kan afhjælpe uro og stress i forbindelse med den uvante situation.

Rygestop
Det er aldrig for sent at ændre livsstil og tillægge sig nogle nye og bedre vaner. Akupunktur som hjælp ved rygestop kan være en god støtte. Hvad enten man er gravid eller ej.

Fertilitetsbehandling
Uregelmæssig menstruation og ufrivillig barnløshed kan i mange tilfælde også afhjælpes ved hjælp af akupunktur. Vi giver gerne akupunktur i forbindelse med insemination, da dette har vist sig at øge chancen for graviditet.

Uanset hvilken problemstilling du måtte have, så finder vi en løsning. Ved mere komplekse behandlinger henviser vi til vores erfarne kollega og  samarbejdspartner, jordemoder Christina Klok  Klok Akupunktur i Randers.

Akupunkturbehandling koster: 200,-